Regulamin Hotelu i warunki rezerwacji
I. Postanowienia ogólne
1. Regulamin został sporządzony przez Doradzamy PL Leszek Mięczkowski z siedzibą w Gdyni (81-524) przy ul. Balladyny 15a, NIP: 8481324311; REGON: 932979471 (dalej: „Usługodawca”), określa zasady funkcjonowania obiektu i świadczenia usług noclegowych, zasady dokonywania rezerwacji miejsca noclegowego oraz zasady świadczenia usług drogą elektroniczną poprzez Serwis internetowy prowadzony pod adresem: www.harendaresidence.pl. Usługodawca jest operatorem obiektu.
2. Gość oraz Usługodawca zobowiązani są do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu od chwili rozpoczęcia korzystania z Usług świadczonych przez Usługodawcę. Realizacja Usług oraz pobyt Gościa w obiekcie odbywa się na zasadach określonych w Regulaminie.
II. Definicje
1. Gość - osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych lub osoba prawna, która korzysta z Usług świadczonych przez Usługodawcę zgodnie z zapisami Regulaminu,
2. Usługi - każda z usług świadczona zgodnie z Regulaminem, w tym zwłaszcza usługi pobytowe świadczone w ramach obiektu oraz usługi świadczone drogą elektroniczną w ramach serwisu,
3. Serwis - strona internetowa umożliwiająca rezerwację miejsca pobytowego on-line, za pomocą Systemu rezerwacyjnego.
III. Rodzaj i zakres oferowanych i świadczonych Usług
1. Usługodawca świadczy usługi pobytowe zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych, usługi obejmują w szczególności:
• wynajem pokoi i apartamentów,
• usługi gastronomiczne,
• wynajem sal konferencyjnych,
• wynajem miejsca parkingowego.
2. Możliwość rezerwacji miejsca pobytowego jest dostępna:
• poprzez System rezerwacji - interaktywny formularz udostępniany przez osoby trzecie za pośrednictwem serwisu, umożliwiający dokonanie rezerwacji miejsca pobytowego w obiekcie dostępnym w Systemie,
• drogą telefoniczną wykorzystując do tego celu numer telefonu Usługodawcy dostępny w serwisie,
• drogą poczty elektronicznej wykorzystując do tego adres poczty elektronicznej Usługodawcy dostępny w serwisie,
• osobiście – w recepcji obiektu.
3. Płatności – serwis zapewnia Gościowi możliwość dokonania płatności z tytułu rezerwacji miejsca pobytowego online poprzez współpracę z serwisem tPay. W przypadku dokonania rezerwacji w inny sposób niż poprzez System rezerwacji, płatność możliwa jest także gotówką, przelewem lub kartą płatniczą i kredytową.
4. Usługodawca akceptuje następujące karty płatnicze:
• przy płatnościach On-Line: VISA, VISA Electron, MasterCard, Maestro, MasterCard Electronic, American Express,
• przy płatnościach bezpośrednio w obiekcie: VISA, VISA Electron, MasterCard, Maestro, MasterCard Electronic, American Express.
5. W ramach funkcjonowania obiektu świadczone są usługi pobytowe zgodnie z przyznaną kategorią i standardem. W przypadku zastrzeżeń dotyczących jakości świadczonych usług Gość proszony jest o zgłoszenie ich w recepcji obiektu w trakcie pobytu, co umożliwi niezwłoczną reakcję Usługodawcy.
6. W ramach funkcjonowania obiektu Usługodawca zapewnia w szczególności:
• pobyt Gościa w obiekcie, w tym poszanowanie danych osobowych Gościa zgodnie z Art. 6 ust. 1 lit. b RODO (rozumiane jako Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE), tj. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której są Państwo stroną;
• profesjonalną i uprzejmą obsługę w zakresie wszystkich usług świadczonych w obiekcie;
• sprzątanie pokoju następuje na życzenie Gościa;
• sprawną pod względem technicznym obsługę; w przypadku wystąpienia usterek, które nie będą mogły być usunięte, obiekt dołoży starań, aby w miarę możliwości złagodzić powstałe niedogodności; w przypadku naprawy uszkodzeń. Gość zrzeka się roszczeń i praw do rekompensaty.
7. Ponadto, na życzenie Gościa, w ramach funkcjonowania obiektu, Usługodawca świadczy m.in. następujące usługi dodatkowe:
• udzielanie informacji związanych z pobytem i podróżą;
• budzenie o określonej godzinie;
• przechowywanie w sejfie przedmiotów wartościowych w czasie pobytu Gościa w obiekcie, zgodnie z odpowiednimi przepisami Kodeksu cywilnego;
• przechowywanie bagażu (obiekt może odmówić przyjęcia bagażu na przechowanie w terminach innych niż daty pobytu Gościa oraz odmówić przyjęcia na przechowanie rzeczy nie mających cech bagażu osobistego);
• zamawianie usługi transportowej;
• płatny room-service.
IV. Regulamin funkcjonowania obiektu
1. Apartament wynajmowany jest na doby. Doba pobytowa rozpoczyna się o godzinie 16:00 w dniu przyjazdu, kończy o godzinie 11:00 w dniu wyjazdu.
2. Jeżeli Gość, wynajmując apartament, nie określi czasu pobytu, przyjmuje się jedną dobę wynajmu.
3. Na życzenie Gościa i w miarę posiadanych możliwości, obiekt za dodatkową opłatą może wydłużyć dobę pobytową.
4. Życzenie przedłużenia pobytu lub wydłużenia doby pobytowej Gość powinien zgłosić w recepcji do godz. 10:00 w dniu pierwotnego wyjazdu. Obiekt uwzględni życzenie przedłużenia pobytu w miarę posiadanych możliwości.
5. W sytuacji, gdy Gość nie opuści apartamentu po upływie doby pobytowej, Usługodawca zastrzega sobie prawo do komisyjnego spakowania rzeczy Gościa przez co najmniej dwóch przedstawicieli obiektu, przy czym jednym z nich musi być Dyrektor lub Kierownik obiektu. Rzeczy tak spakowane znajdą się w depozycie obiektu i będą do odbioru w recepcji.
6. Przedmioty pozostawione w apartamencie po wyjeździe Gościa będą odesłane na adres wskazany przez Gościa – na jego koszt. W przypadku braku takiej dyspozycji obiekt przechowuje pozostawione rzeczy przez okres 3 miesięcy.
7. Życzenie skrócenia pobytu musi zostać zgłoszone przez Gościa w recepcji najpóźniej do godziny 18:00 na dzień przed planowanym skróceniem pobytu. W przeciwnym razie kolejną dobę pobytową uznaje się za rozpoczętą, chyba że regulamin wykupionej przez Gościa oferty stanowi inaczej.
8. Gość nie może przekazywać pokoju innym osobom, bez uprzedniego meldunku osoby trzeciej w recepcji, nawet jeśli nie upłynął okres, za który uiścił należną za pobyt opłatę.
9. Osoby niezameldowane w obiekcie przebywać mogą w apartamencie po uprzednim poinformowaniu recepcji, tylko w godzinach 6:00 – 22:00.
10. Po zameldowaniu w obiekcie Gość powinien zapoznać się z wyposażeniem pokoju oraz zachować go w stanie nienaruszonym, w przypadku zauważenia szkód Gość winien niezwłocznie zawiadomić recepcję obiektu. W przypadku braku informacji i stwierdzeniu usterek przez personel obiektu, Gość zostanie pociągnięty do odpowiedzialności finansowej za powstałą szkodę.
11. Gość ponosi odpowiedzialność za szkody w mieniu obiektu wyrządzone przez siebie, osoby, za które ponosi odpowiedzialność oraz osoby go odwiedzające.
12. Gość zobowiązany jest do opłacenia kosztów swojego pobytu podczas meldowania się w obiekcie oraz wszelkich zamówionych lub wykorzystanych usług i towarów najpóźniej przy wymeldowywaniu się z obiektu. W przypadku nieuregulowania wszystkich należności związanych z pobytem Usługodawca jest uprawniony do obciążenia Gościa za wszelkie zrealizowane na jego rzecz usługi i towary.
13. Obiekt ponosi odpowiedzialność za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez Gościa w zakresie określonym odpowiednimi przepisami Kodeksu cywilnego.
14. W obiekcie obowiązuje zachowanie ciszy nocnej od godz. 22:00 do godz. 6:00.
15. Zachowanie Gości i osób korzystających z usług pobytowych nie powinno zakłócać spokojnego pobytu innych Gości. Obiekt może odmówić dalszego świadczenia usług osobie, która narusza tę zasadę.
16. W obiekcie obowiązuje zakaz palenia. W przypadku naruszenia zakazu Gość może zostać obciążony karą umowną w wysokości 1000 PLN za każde stwierdzone naruszenie zakazu a także zobowiązuje się pokryć koszty nieuzasadnionego wezwania służb powiadomionych automatycznie przez system przeciwpożarowy.
17. Każdorazowo, opuszczając apartament, Gość ma obowiązek należycie go zabezpieczyć, aby dostęp osób trzecich nie był możliwy. W czasie nieobecności Gościa w pokoju, okna i drzwi muszą pozostać zamknięte.
18. W wypadku zauważenia pożaru należy w miarę możliwości zawiadomić o zagrożeniu personel obiektu i skierować się do wyjścia zgodnie z instrukcją wskazującą kierunek ewakuacji. Do czasu przybycia straży pożarnej odpowiedzialność za ewakuację osób znajdujących się w obiekcie ponosi personel.
19. Ze względu na bezpieczeństwo przeciwpożarowe zabronione jest używanie w apartament urządzeń nie stanowiących wyposażenia pokoju (np. grzałka, kuchenka elektryczna itp.).
20. Obiekt posiada możliwość pobrania opłaty miejscowej w kwocie zgodnej z obowiązującymi przepisami.
V. Rezerwacja pobytu
1. Rezerwacja pobytu dostępna jest:
• poprzez System rezerwacji,
• drogą telefoniczną,
• drogą poczty elektronicznej,
• osobiście w recepcji obiektu.
2. W celu dokonania rezerwacji konieczna jest akceptacja Regulaminu, podanie danych osobowych niezbędnych do realizacji usług (takich jak: imię i nazwisko, adres zamieszkania, termin pobytu, wskazanie sposobu zapłaty) oraz opłacenie w części albo w całości kosztów pobytu – w zależności od regulaminu danej oferty lub indywidualnych uzgodnień. W przypadku, gdy regulamin danej oferty nie wymaga opłacenia w jakiejkolwiek części kosztów pobytu przed rozpoczęciem pobytu, Usługodawca nie gwarantuje Gościowi rezerwacji miejsca pobytowego. Gość jest uprawniony do podawania jedynie kompletnych i poprawnych danych. Gość przyjmuje do wiadomości i akceptuje, że zakazane jest dostarczanie do serwisu i usługodawcy treści o charakterze bezprawnym.
3. W przypadku dokonywania rezerwacji za pośrednictwem Systemu rezerwacyjnego oprócz warunków wskazanych w ust. 2 konieczne jest potwierdzenie dokonania rezerwacji poprzez naciśnięcie przycisku „Rezerwuję i płacę” oraz dokonanie zapłaty poprzez system eCard lub podczas pobytu w obiekcie, jeżeli taka metoda jest dostępna.
4. W czasie rezerwacji Usługodawca informuje o:
• głównych danych dotyczących rezerwacji, zgodnych z treścią danych przekazanych przez Gościa oraz o cenie usług,
• danych identyfikujących Usługodawcę,
• braku prawa odstąpienia przez Gościa będącego konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu cywilnego od umowy o świadczenie usług pobytowych stosownie do art. 38 pkt 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta,
• konieczności dodatkowej płatności za usługi nie objęte rezerwacją, w przypadku zamawiania przez Gościa dodatkowych usług podczas pobytu w obiekcie.
5. Po dokonaniu rezerwacji za pomocą Systemu rezerwacji lub drogą poczty elektronicznej Usługodawca prześle Gościowi potwierdzenie jej dokonania wraz z informacjami o których mowa w ust. 4 powyżej na wskazany przez Gościa adres poczty elektronicznej. W przypadku rezerwacji dokonywanej telefonicznie lub osobiście wskazane w ust. 4 informacje zostaną przekazane Gościowi w trakcie dokonywania rezerwacji lub w inny ustalony z Gościem sposób.
VI. Rezygnacja z rezerwacji pobytu
1. Rezygnacja z dokonanej przez Gościa rezerwacji powinna nastąpić w ten sam sposób, w który została dokonana.
2. Rezygnacja z rezerwacji pobytu jest możliwa najpóźniej na jeden dzień przed deklarowanym dniem rozpoczęcia zarezerwowanego pobytu do godz. 12.00, chyba, że warunki danej oferty stanowią inaczej.
3. W przypadku rezygnacji po upływie terminu, o którym mowa w ust. 2 lub niestawienia się przez Gościa w obiekcie w deklarowanym dniu rozpoczęcia zarezerwowanego pobytu, Gość będzie zobowiązany do zapłaty opłaty rezerwacyjnej, chyba, że rezerwacja została dokonana w ramach oferty , której regulamin stanowi inaczej.
4. Opłata rezerwacyjna stanowi należność za pierwszą niewykorzystaną dobę pobytową wszystkich zarezerwowanych przez Gościa pokoi, chyba, że warunki danej oferty stanowią inaczej. W przypadku rezerwacji dokonanej w ramach ofert bezzwrotnych (na przykład HOT DEAL) opłata rezerwacyjna stanowi należność za wszystkie niewykorzystane doby pobytowej wszystkich zarezerwowanych przez Gościa apartamentu.
5. W przypadku prawidłowo dokonanej rezygnacji Usługodawca niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia dokonania rezygnacji dokona zwrotu dokonanej przez Gościa zapłaty po potrąceniu opłaty rezerwacyjnej, jeżeli tak stanowiły warunki oferty na podstawie, której rezerwacja została dokonana.
VII. Odpowiedzialność Usługodawcy
1. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z Regulaminu spowodowane okolicznościami, na które Usługodawca nie ma wpływu mimo zachowania należytej staranności.
2. Usługodawca nie jest również odpowiedzialny za szkody powstałe na skutek zawieszenia lub zaprzestania świadczenia Usług przez Usługodawcę.
3. Usługodawca nie ponosi ponadto odpowiedzialności za szkody, w tym obejmujące utracone korzyści, poniesione w wyniku korzystania przez Gości z Usług w sposób sprzeczny z Regulaminem lub przepisami prawa.
4. Ograniczenia odpowiedzialności nie mają zastosowania do Gościa będącego konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu cywilnego.
VIII. Własność intelektualna Usługodawcy
1. Zasoby informacyjne i cała pozostała zawartość serwisu, taka jak teksty, grafiki, logotypy, przyciski, obrazki stanowią własność intelektualną Usługodawcy lub podmiotów, z którymi Usługodawca zawarł stosowne umowy i są chronione przez polskie oraz międzynarodowe przepisy dotyczące ochrony własności intelektualnej, w szczególności przez przepisy ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
2. Zabronione jest bez zgody Usługodawcy kopiowanie, powielanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie w całości lub we fragmentach informacji, danych lub innych treści dostępnych na łamach serwisu lub z niego pochodzących, za wyjątkiem przypadków dozwolonego użytku wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
IX. Reklamacje
1. Gość ma prawo do złożenia reklamacji związanej z funkcjonowaniem serwisu i wykonywaniem Usług przez Usługodawcę niezgodnie z warunkami i zasadami określonymi w Regulaminie.
2. Wszelkie reklamacje, zawierające dane Gościa, tj. imię i nazwisko, wraz z adresem poczty elektronicznej oraz zwięzły opis zgłaszanych zastrzeżeń, należy składać za pośrednictwem adresu kontaktowego dostępnego na stronie głównej serwisu w zakładce „Kontakt” lub pisemnie na adres Usługodawcy.
3. Usługodawca rozpatruje reklamację w terminie 14 dni, licząc od dnia jej doręczenia. Jeśli reklamacja dotyczy usług świadczonych drogą elektroniczną i nie może zostać rozpatrzona w terminie 14 dni, Usługodawca powiadomi Gościa o przyczynach opóźnienia i przewidywanym terminie rozpatrzenia reklamacji.
X. Postanowienia końcowe
1. Treść Regulaminu może ulec zmianie. O wszelkich zmianach Gość zostanie poinformowany poprzez informację na stronie internetowej Usługodawcy. Termin wejścia w życie zmian nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia ich ogłoszenia.
2. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Usługodawcą a Gościem, niebędącym konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu cywilnego, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.